måndag 23 januari 2012

God damn you're beautiful.

NI ÄR SÅ OTROLIGT FINA SOM NI ÄR ! 
glöm inte det.

Jag vet att i den här åldern har flickor svårt att se sig i spegeln och acceptera sig själv, tycka att man duger och förstå hur vacker man egentligen är. Jag skall berätta en sak. När jag var 7-8 år började jag få höra fula ord vill inte säga vad, men jag lovar er att ingen skulle velat höra dem. Det höll på sådär i flera år, och för kanske 1 år sedan började det lugna sig lite. Men under alla dessa år och alla gånger jag fick höra dem började jag själv tycka det. Min hjärna intalade si att det var sant, och allt i mitt huvud ropade att jag var ful,hemsk och förfärlig. Så mitt självförtroende sjönk till -0. Efter några år försökte jag att bygga upp det sakta men säkert, men fortfarande rev och skreks orden i mitt huvud. Jag kunde stå i timmar framföre spegeln och bara glo. Se på mig själv och desto mer jag tittade desto mer började jag hata mig själv. Det blev jobbigt att försöka när man inte kom någon stans. Grät varje dag bara genom att se mig i spegeln. jag HATADE mig själv. Mina vänner sa att jag är så fin och vacker som jag är, jag vill ändra på allt men ingen annan vill att jag skulle det. Jag slutade tro på alla kommentarer som var fina utan de fula orden fastnade bara. Det blev svårt att slippa dom eftersom varje liten del av mig trodde på dem. På bloggar skriver de om att man är fet om låren tar ihop med varandra när man står ! KOM IGEN ! jag lovar er alla ni där ute som tro på detta, gör inte det! Alla är formade på sitt sätt och så fina som dom är. Jag har upplevt detta och önskar att det inte skulle pågått så länge. Det var jobbigt men jag inser att det finns delar av mig som visar att det är jag. Jag gillar fortfarande inte mig har svårt att se mig i spegeln och säga något positivt. Men jag kämpar så för att höja mitt självförtroende. Jag har som motto att en dag se mig själv i spegeln och kunna säga - Julia, du är fin precis som du är!
Det kommer ta tid, för just nu finns det inte något jag gillar hos mig själv och mitt utseende. Men jag vill säga detta för jag vet hur mycket dumt man kan göra bara för att börja gilla sig själv. Och tro mig jag har också provat. Men snälla ni, ni är så otroligt värdefulla var och en och ni skall inte behöva ändra på det. Ni som känner igen er och kanske inte är den som gillar sig till 100 procent. Varje dag skall ni ställa er framför spegeln och titta på er själv, hitta något ni gillar som ni kanske kan se på ett annat sätt. Någon kanske har en väldigt vacker ögonfärg eller raka tänder + ett fött leende. Skriv ner något varje dag och efter en tid kommer ni inse hur fina ni är. Jag gör samma sak, och tro mig det hjälper nog. Det tar sin tid men viktigaste är att man försöker. Ingenting löser sig genom att sluta äta och börja banta, TRO mig gör ni det kommer allt bara att bli värre. Man kan äta ordentligt och träna istället, sluta aldrig äta för att få den"perfekta" kroppen. Ingen blir vackrare av att förstöra sig själv. Alla ni som läser detta, säg till er själva " Jag är fin som jag är " . Kämpa! och kom ihåg, var och en är så värdefulla som ni är, ändra inte på er. Var er själva, ni är speciell! Kramar .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar